Dažniausiai užduodami klausimai

Neradote naudingos sau aktualios informacijos? Užduokite klausimą

Prisijungti prie Elektroninių paslaugų portalo galite internetiniu adresu https://epaslaugos.ird.lt/login bei patvirtindami savo asmens tapatybę.

Asmens tapatybė yra patvirtinama:

  1. Naudojantis elektroninio parašo sertifikatu, skirtu identifikavimuisi.
  2. Per elektroninės bankininkystės sistemas.

Elektroninius dokumentus ADOC formatu (pasirašytus el. parašu), galite peržiūrėti naudodamiesi viešai prieinamomis elektroninių dokumentų sudarymo ir tikrinimo paslaugomis bei elektroninio parašo tikrinimo priemonėmis atlikdami tokius veiksmus:

  • atsisiųskite dokumentą (failą) (ADOC) ir išsaugokite savo kompiuteryje;
  • atverkite naršyklėje vieną iš žemiau esančių nuorodų ir, naudodamiesi nuorodose pateikta informacija, pasirinkite išsaugotą ADOC failą:

ADOC dokumentai - Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

https://signa.mitsoft.lt

https://www.epaslaugos.lt/adoc/validator

  • peržiūrėkite siunčiamų dokumentų turinį.

Portalu užsisakius elektroninę pažymos ar išrašo formą, elektroninė pažyma ar išrašas pasirašytas elektroniniu parašu, pateikiamas elektroniniu būdu per Elektroninių paslaugų portalą. Pažyma ar išrašas nesiunčiamas elektroniniu paštu.

Pildant Registro pažymos ar išrašo gavimo tikslą, nurodoma kokiam tikslui reikalinga registro pažyma ar registro išrašas (pvz. „dėl dalyvavimo viešųjų pirkimų procedūroje“, „dėl medžiotojo bilieto išdavimo“, „dėl įsidarbinimo apsaugos darbuotoju“).

Siekiant gauti Registro pažymą, dėl asmens atitikties Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatytiems reikalavimams, prašyme nurodomas tikslas „dėl darbo susijusio su vaikų priežiūra“. 

1. Nuo kada QR kodas bus išduodamas?
Asmenys dėl QR kodo išdavimo į Informatikos ir ryšių departamentą gali kreiptis nuo 2025 m. sausio 1 d.

2. Kur turėtų kreiptis asmuo, kuriam reikalingas QR kodas? Kokį prašymą ir dokumentus reikia pateikti?
Asmenys, siekiantys gauti QR kodą, kreipiasi į Informatikos ir ryšių departamentą šiais būdais:
a) pateikdami užsakymą QR kodui suteikti, prieš tai pasinaudoję asmens tapatumo nustatymo paslauga per Elektroninius valdžios vartus ir prisijungę prie Informatikos ir ryšių departamento elektroninių paslaugų portalo adresu https://epaslaugos.ird.lt;
b) atvykę į Informatikos ir ryšių departamentą ir pateikdami: užpildytą ir pasirašytą nustatytos formos prašymą ir savo galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
c) kreipdamiesi paštu ar per pasiuntinį ir pateikdami: užpildytą ir pasirašytą nustatytos formos prašymą ir savo galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

Prašymo forma: Forma.docx

3. Ar QR kodo suteikimas ir jo būsenos patikrinimas bus nemokamas?
QR kodas suteikiamas ir jo būsena tikrinama nemokamai.

4. Kaip suteiktas QR kodas bus išsaugomas?
Asmenys, kuriems suteiktas QR kodas, bet kuriuo metu gali jį rasti prisijungę prie portalo adresu https://epaslaugos.ird.lt ir atsisiųsti jį į savo kompiuterį ar mobilų įrenginį, reikalui esant atsispausdinti.

5. Ar suteiktą QR kodą galima gauti popieriniu formatu?
QR kodo atvaizdavimo formą pdf formatu gali atsispaudanti pats asmuo arba, atvykęs į Informatikos ir ryšių departamentą, prašyti darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą, atspausdinti QR kodo atvaizdavimo formą, arba, pateikęs prašymą paštu ar per pasiuntinį, prašyti atsiųsti popierinę QR kodo atvaizdavimo formą paštu.

6. Ar suteiktą QR kodą reikia periodiškai atnaujinti?
Suteikto QR kodo periodiškai atnaujinti nereikia. Jis yra unikalus, nekintantis ir gali būti asmens naudojamas, kol jo naudojimas asmeniui yra reikalingas.
Jeigu asmuo, kuriam išduotas QR kodas, pakeičia vardą ar pavardę, siekiant, kad QR kodo atvaizdavimo formoje būtų pateikiami aktualūs asmens duomenys, jis gali atnaujinti suteiktą QR kodą, prisijungęs prie portalo ir pakartotinai atsisiuntęs naują QR kodo atvaizdavimo formą arba atvykęs į Informatikos ir ryšių departamentą, arba atsiuntęs prašymą atnaujinti QR kodą paštu ar per pasiuntinį.

7. Per kiek laiko išduodamas QR kodas?
Pateikus prašymą per portalą ar atvykus į Informatikos ir ryšių departamentą ir Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre nesant duomenų apie asmenį, siekiantį gauti QR kodą, QR kodas suformuojamas iš karto. Jei registre yra duomenų apie asmenį, siekiantį gauti QR kodą, sprendimas jį suformuoti ir QR kodas suformuojamas arba sprendimas atsisakyti jį suformuoti priimamas per 3 (tris) darbo dienas nuo užsakymo portale ar prašymo gavimo Informatikos ir ryšių departamente dienos. Jeigu sprendimui priimti reikia patikslinti ar papildyti registro duomenis, sprendimo priėmimo terminas gali būti pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip iki 20 (dvidešimt) darbo dienų.

8. Kur galima patikrinti QR kodo galiojimą?
QR kodo galiojimą galima tikrinti portale adresu https://ird.lt/tikrinti .
Būtinos tinkamo QR kodo patikrinimo sąlygos – interneto ryšys tikrinimui naudojamame įrenginyje, pačiame įrenginyje esanti (integruota) ar kartu su juo naudojama vaizdo kamera, galinti perduoti ja fiksuojamą vaizdą į tikrinimui naudojamą įrenginį. Tikrinimo procesas inicijuojamas tikrinimo įrenginiu (jame integruota ar prie jo prijungta vaizdo kamera), nuskaitant konkretų QR kodą.

9. Jeigu QR kodas negalioja, kokiu būdu jis gali būti atnaujinamas?
Jeigu QR kodas negalioja dėl to, kad asmuo atsisakė QR kodo, QR kodas atnaujinamas pateikus naują prašymą.
Jeigu QR kodas negalioja dėl Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų 30 straipsnio 1 dalyje nurodytų apribojimų, QR kodas gali būti atnaujintas tik pasikeitus teismo sprendimui, dėl kurio QR kodas buvo pripažintas negaliojančiu.

10. Ar reikalinga Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro išduodama pažyma pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų 30 straipsnio 1 dalį, kai asmuo turi suteiktą QR kodą?
Informatikos ir ryšių departamento išduodama pažyma pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų 30 straipsnio 1 dalį pradėjus naudoti QR kodus bus nereikalinga.
Atkreipiame dėmesį, kad QR kodo užsakymas portale bus pasiekiamas kaip nauja paslauga – Teisėto darbo su vaikais (QR kodo) užsakymai. Prašymas pažymai užsakyti nėra prilyginamas prašymui QR kodui užsakyti.

11. Ar gali darbdavys, priimančioji organizacija, kitas juridinis asmuo, kuris pasitelkia asmenį teikti paslaugas ar kuriame asmuo ketina atlikti praktiką, stažuotis pateikti sąrašu savo darbuotojų prašymus dėl QK kodo suteikimo?
Dėl QR kodo suteikimo į Informatikos ir ryšių departamentą turi kreiptis pats asmuo, kuriam reikalingas QR kodas. Darbdavių prašymai išduoti pažymas nebus priimami.

12. Kur darbdavys gali tikrinti savo darbuotojų QR kodo galiojimą?
Darbdavys ar jo įgaliotas asmuo patikrinti darbuotojų QR kodo galiojimą gali portale adresu  Darbuotojų teisėto darbo su vaikais kodo (QR kodo) tikrinimas;
Prisijungus reikėtų nustatyti, kad atstovaujamas juridinis asmuo. Paslauga skirta tikrinti darbuotojų, teikti paslaugas pasitelktų asmenų ar asmenų, atliekančių praktiką ar stažuotę, jeigu jų duomenis darbdavys  yra pateikęs SODRA (toliau – darbuotojai) ar kitų asmenų, kuriuos ketinama pasitelkti teikti paslaugas, QR kodus. QR kodo galiojimo būsenas darbdaviai gali tikrinti naudojant skirtingus tikrinimo būdus: visų darbuotojų, konkretaus darbuotojo, tam tikrų darbuotojų  įkeliant asmenų nustatyto excel formato sąrašą. 

13. Ar portale darbdavys gali įgalioti kelis asmenis tikrinti darbuotojų QR kodo galiojimą?
Darbdavys, priimančioji organizacija, kitas juridinis asmuo, kuris pasitelkia asmenį teikti paslaugas ar kuriame asmuo ketina atlikti praktiką, stažuotis, gali įgalioti kelis asmenis, tačiau turi pateikti atskirus įgaliojimus konkretiems asmenims. 
Įgaliojimai.

14. Ar darbdavys, prenumeruojantis informaciją apie QR kodo galiojimo būsenos pasikeitimus, gali nurodyti skirtingus darbdavio atstovų kontaktus?
Informaciją apie QR kodo galiojimo būsenos pasikeitimus darbdavio atstovai gali gauti, jeigu darbdavys yra suteikęs atstovams įgaliojimus. Pranešimai bus teikiami tik įgaliotiems atstovams, portale prenumeruojantiems informaciją apie QR kodo galiojimo būsenos pasikeitimus. 

15. Kokią informaciją privaloma nurodyti tikrinant darbuotojų QR kodo galiojimą įkeliant asmenų nustatyto excel formato sąrašą?
Tikrinant darbuotojų QR kodo galiojimo būsenas portale galima įkelti asmenų nustatyto excel formato sąrašą. Jame privaloma nurodyti darbuotojų vardą (-us), pavardę (-es), asmens kodą arba gimimo datą (kai asmeniui nesuteiktas asmens kodas). Nenurodžius šių duomenų, tikrinimas negalimas.

  • Atlyginimas už Registro pažymą ar išrašą gali būti sumokėtas mokamuoju pavedimu:

Gavėjo pavadinimas – Informatikos ir ryšių departamentas;

Gavėjo kodas – 188774822;

Gavėjo sąskaita – LT317300010099475423;

Gavėjo bankas – AB Swedbank; Banko kodas – 73000; SWIFT kodas – Habalt 22;

Mokėjimo paskirtis – „TP“.

  • Apmokėti galima užsakant pažyma ar išrašą Elektroninių paslaugų portale.
  • Apmokėti galima atvykus asmeniškai į departamento priimamąjį banko mokėjimo kortele.

Daugiakalbės standartinės formos išdavimo tvarką reglamentuoja Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. liepos 6 d. reglamentas (ES) Nr. 2016/1191, kuriuo skatinamas laisvas piliečių judėjimas supaprastinant tam tikrų viešųjų dokumentų pateikimo Europos Sąjungoje reikalavimus ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012. Vadovaujantis reglamentu, teistumo nebuvimo faktą patvirtinančioms pažymoms, kai kartu su ja pateikiama ir daugiakalbė standartinė forma, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje neturėtų būti taikomos jokios formos legalizavimo (apostilizavimo) procedūros.

Daugiakalbė standartinė forma išduodama dviem kalbomis – lietuvių kalba ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės, kurioje bus pateikta Registro pažyma, oficialiąja kalba.

Pareiškėjas (Lietuvos Respublikos pilietis) ar jo atstovas kartu su Registro pažyma, kurios tikslas – „Užsienio valstybių įstaigoms (įmonėms, organizacijoms) dėl galiojančio teistumo“, gali užsakyti daugiakalbę standartinę formą, apie šį pageidavimą pažymėdamas prašymo formoje ir nurodydamas Europos Sąjungos valstybę narę, kurioje bus pateikta Registro pažyma ir tos valstybės oficialią kalbą.

Daugiakalbė standartinė forma išduodama tuo atveju, kai pareiškėjo atžvilgiu nėra priimtas ir įsiteisėjęs teismo apkaltinamasis nuosprendis ir nėra pradėtas ir atliekamas ikiteisminis tyrimas, kuriame pareiškėjui paskirta kardomoji priemonė.

Dokumentų valdymo bendroji informacinė sistema (DBSIS) – 500 įstaigų ir 60 tūkst. naudotojų vienijanti informacinė sistema. DBSIS skyriaus darbuotojai užtikrina DBSIS veikimą ir naudojimą pasitelkdami kiekvienoje įstaigoje dirbančius įstaigų paskyrų administratorius.

DBSIS skyrius neturi atskiroms įstaigoms dedikuotų darbuotojų/kuratorių.

  • Jeigu esate DBSIS naudotojas ir turite klausimų dėl DBSIS, prašome kreiptis į savo įstaigos DBSIS paskyrą administruojančius arba dokumentų valdymą įstaigoje organizuojančius darbuotojus.
  • Jeigu esate įstaigos DBSIS paskyros administratorius ir turite klausimų dėl DBSIS, prašome registruoti užklausą DBSIS pagalbos tarnyboje: https://helpdbsis.vrm.lt.

Jeigu nesate DBSIS paslaugų gavėjas ir turite klausimų dėl DBSIS, prašome kreiptis į DBSIS skyriaus vedėją.

Atnaujinimo data: 2025-04-09